Twoja firma wymaga skuteczniej reklamy? Postaw na Facebooka? Razem z nim możesz dotrzeć do wielu potencjalnych klientów, a także zadbać o swój wizerunek i rozpoznawalność w branży. Jak zacząć promować firmę na Facebooku? Sprawdź porady!

Firma na Facebooku – co zyskujesz?

Coraz więcej firm ma własne profile na Facebooku oraz w innych mediach społecznościowych. Dlaczego warto zdecydować się na założenie swojego fanpage?

Przede wszystkim obecność na Facebooku pozwala firmie na skuteczniejszą promocję, ponieważ może ona wtedy wykorzystać serwis do publikacji informacji o sobie i regularnego kontaktowania się z klientami za pomocą wpisów.

Już sam darmowy profil i jego systematyczne uzupełnianie o nowe wpisy mogą dać bardzo dobry efekt i zwiększyć zasięgi firmy o nowych, potencjalnych klientów.

Dodatkowo można też prowadzić reklamy na Facebooku z wykorzystaniem płatnych metod, które oferuje serwis. Pozwalają one na precyzyjne dotarcie do odbiorców w konkretnych grupach, na przykład pod kątem wieku, zainteresowań lub lokalizacji.

Jak zacząć reklamować firmę na Facebooku?

Aby rozpocząć promocję firmy na Facebooku, trzeba w pierwszej kolejności założyć jej profil, czyli fanpage. To bardzo proste i dodatkowo darmowe.

Do założenia profilu firmowego na Facebooku trzeba będzie wpisać w formularzu nazwę firmy, a także inne dane na jej temat. Również warto dołączyć grafiki profilowe, na przykład z logo firmy. Samo otwarcie fanpage jest zatem łatwe i szybkie.

Następnie firma może od razu zacząć prowadzić działania promocyjne na Facebooku. Publikowanie wpisów z ciekawymi, angażującymi informacjami to podstawa. Warto umieszczać je na swoim profilu regularnie, na przykład co parę dni. Trzeba także pamiętać o interakcji z fanami, czyli o odpowiadaniu na ich zapytania oraz innych reakcjach.

Dodatkowo reklamy na Facebooku mogą polegać na organizowaniu różnych konkursów, które przyciągają na profil nowych fanów.

Płatna reklama na Facebooku – na czym polega?

Poza wymienionymi powyżej działaniami reklama na Facebooku, a także w innych mediach społecznościowych, polegać może na wykupieniu usług reklamowych. W przypadku Facebooka stosowany jest system reklamowy Facebook Ads.

Facebook Ads pozwala na skierowanie przekazu reklamowego do konkretnych użytkowników serwisu, na przykład do osób w danym wieku, konkretnej płci lub znajdujących się w danej lokalizacji. To powoduje, że reklama jest skierowana bezpośrednio do grupy docelowej. Osoby te mogą wtedy oglądać promowane posty na swojej tablicy, co pozwala na skuteczniejsze dotarcie właśnie do nich.

Różne metody prezentacji przekazu, a także możliwość samodzielnego zaprojektowania kampanii z uwzględnieniem zróżnicowanych kosztów pozwala na stworzenie optymalnej kampanii dostosowanej do potrzeb, celów i możliwości firmy.

Reklama firmy na Facebooku – co oferują agencje social media?

Firma na Facebooku może być reklamowana nie tylko przez jej właściciela lub delegowanego do tego pracownika. Alternatywa to zlecenie reklamy na Facebooku agencji social media.

Agencje tego typu zajmują się promowaniem swoich klientów w mediach społecznościowych i posiadają w tym obszarze bardzo duże doświadczenie. Dzięki temu mogą one wyręczyć klienta w zakładaniu i prowadzeniu profilu, a przy tym zadbać o to, aby reklama przyniosła jak najlepsze rezultaty.

Pomoc agencji social media marketingu może być też nieoceniona w sytuacjach kryzysowych, na przykład w przypadku pogorszenia wizerunku firmy czy też przy słabych wynikach reklamy.

Więcej informacji związanych z usługami agencji social media można znaleźć bezpośrednio na ich stronach.

Komentarze

Dodaj komentarz